Witam serdecznie
„Żuki, mrówki i dżdżownice” – rozmowa rodzica z dzieckiem na podstawie ilustracji. Poszukajcie proszę w albumach, książkach „robaków”. Opowiedzcie rodzicom o ich wyglądzie, a rodzice opowiedzą Wam o sposobie życia, roli w środowisku przyrodniczym.
„Idą mrówki” – zabawa paluszkowa
Idą sobie mrówki dróżką – dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym naśladuje palcami obu dłoni kroczenie palcami (środkowym i wskazującym) po swoich udach.
pierwsza mrówka tupie nóżką stukają o uda kciukiem
druga mrówka tupie nóżką stukają o uda palcem wskazującym
trzecia mrówka tupie nóżką stukają o uda palcem środkowym
czwarta mrówka tupie nóżką stukają o uda palcem serdecznym
potupały, potupały stukają wszystkimi palcami o uda
i w mrowisku się schowały. zaciskają pięści.
„Nogi stonogi” – matematyczna zabawa dydaktyczna. Poproszę mamusie, aby przygotowały 6 prostokątnych klocków i paski papieru (może być gazeta). To będą nogi stonogi. Mama po jednej stronie klocków, dziecko po drugiej stronie klocków układają paski papieru (nogi), ale tak, by po jednej i drugiej stronie było tyle samo nóg. Następnie dziecko liczy, ile nóg jest po jednej stronie, ile po drugiej.
„Wyścig żuków z kulkami” zabawa ruchowa z elementem czworakowania. Dziecko gniecie dla siebie kulę z papieru gazetowego i ustawia się na wyznaczonej przez rodzica linii. Na sygnał rodzica dziecko na czworakach porusza się do przodu w kierunku wyznaczonej mety, jednocześnie popychając głową papierową kulę.
Zapraszam Was jeszcze do zabawy przy piosence. Zatańczcie jak podpowiada wam muzyka
https://www.youtube.com/watch?v=jflZseWtmyI
A może mielibyście jeszcze ochotę na prace plastyczną lub zabawę plasteliną:)