Witam Was kochani.
W tym tygodniu zajmiemy się tematami związanymi z naszym krajem czyli Polską.
Temat dnia: Polska to mój dom.
1.Nasz kraj-zabawa matematyczna, szeregowanie liczb od najmniejszej do największej.Poniżej znajdziecie zadanie.Paseczki wycinamy nożyczkami i układamy liczby od najmniejszej do największej.Następnie wspólnie z rodzicami odczytujemy napis.Dzieci dzielą powstały wyraz na sylaby, głoski, przeliczają litery i głoski.Próbują podać inne wyrazy -kojarzące im się z Polską-które zaczynają się na poszczególne litery wyrazu POLSKA.
2.Ukryty wyraz-doskonalenie spostrzegawczości.Poniżej znajdziecie napisy do zadania.Dzieci mają za zadanie odszukać wszystkie poprawnie napisane wyrazy POLSKA.
3.Rozsypanka-składanie rozsypanki literowej .Dzieci układają wyrazy na podstawie wyrazu ,który widzą na górze kartki.Pozostałe kwadraciki rozcina rodzic następnie dziecko układa z rozsypanki literowej wyraz ,który widzi na kartce.Dziecko znające już dobrze litery może spróbować samo ułożyć wyraz z rozsypanki literowej bez pomocnego napisu.Zadanie poniżej.
4.Symbole narodowe
POLSKA4 POLSKA3 POLSKA2 POLSKA1 POLSKA11
5.Wiersz”Katechizm polskiego dziecka”Władysława Bełzy-rozmowa na temat wiersza i pamięciowe opanowanie tekstu.
— Kto ty jesteś?
— Polak mały.
— Jaki znak twój?
— Orzeł biały.
— Gdzie ty mieszkasz?
— Między swemi.
— W jakim kraju?
— W polskiej ziemi.
— Czem ta ziemia?
— Mą Ojczyzną.
— Czem zdobyta?
— Krwią i blizną.
— Czy ją kochasz?
— Kocham szczerze.
— A w co wierzysz?
— W Polskę wierzę.
— Coś ty dla niej?
— Wdzięczne dziécię.
— Coś jej winien?
— Oddać życie.
Pytania do wiersza: O czym jest wiersz? O jakich symbolach była mowa w wierszu?Kto to jest Polak?Kim jest patriota?
6.Godło Polski-praca z KP4 str. 10 zadanie a,KP4 str.10 zadanie b
7.Monety i banknoty- zabawa z Wyprawki. 56.Dzieci układają przed sobą wypchnięte monety i banknoty.Dzielą swój zbiór na podzbiory monety 1 zł,2 zł 5 zł oraz podzbiory banknotów..Rodzic zadaje pytanie .Ile masz monet jedno, dwu i pięciozłotowych.Jak wygląda moneta 1 zł czym się różni od 2 i 5 zł?.Rodzic prosi, aby dziecko ułożyło przed sobą 5 jedno złotowych monet i dołożyły jeszcze 1 monetę dwuzłotową .Rodzic pyta dziecko, ile ma teraz monet i jaka jest ich łączna wartość.
8.Zabawa w sklep z rodzicami z wykorzystaniem monet.
9. Pary-Zabawa w dobieranie monet do cen.Zabawa poniżej.
Zabawa w dobieranie monet do cen
10.Legenda o Lechu, Czechu i Rusie