Witam Was kochani♥
Dziś poznamy pewnego stwora -nazywa się smog.
1.Puste czy pełne?-doświadczenie wykazujące istnienie powietrza.Rodzic przygotowuje dwie plastikowe butelik-jedną pełną wody, drugą pustą. R. zadaje pytanie co jest w butelkach. R. wyjaśnia ,że zarówno jedna jak i druga butelka są pełne i demonstruje kolejne doświadczenie.Zanurza drugą butelkę w misce z wodą i naciska jej ścianki.Wydobywają się bąbelki powietrza.Po doświadczeniu rodzic pyta co było w środku.
2.Komu jest potrzebne powietrze?-mapa myśli.Dziecko rysuje na niewielkich kartach, komu jest potrzebne powietrze i przywiesza swoje prace na lodówkę.
3.Czy powietrze jest czyste?-doświadczenie, obserwacja drobin kurzu w świetle latarki.Rodzic zasłania rolet w pokoju i zapala małą latarkę. Dziecko obserwuje powietrze w snopie światła, próbuje dostrzec drobinki zanieczyszczeń.Następnie wspólnie z rodzicem zastanawiają się jaki są źródła zanieczyszczeń.Rodzic wypisuje pomysły dziecka na kartce.
4.Miasto-praca plastyczna.Dziecko wycina z gazety prostokąty różnej wielkości i nakleja jeden obok drugiego ,różnej wielkości, pionowo tworząc miasto. Następnie nad nimi węglem lub czarna kredką rysuje spirale-dym.
5.Smog -słuchanie opowiadania Agnieszki Frączek.Nagranie dostępne będzie na messengerze na Państwa grupie Pracowite Pszczółki.
6.Jak pozbyć się smogu-burza mózgów.Wypowiedzi i propozycje dzieci.
Oto maseczka anty-smogowa. Jest stosowana przez ludzi w dużych miastach takich jak Kraków, gdzie intensywność smogu jest bardzo duża zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, gdzie z kominów domów, fabryk ,elektrowni wydostaje się w tym okresie najwięcej szkodliwego dymu. Dym ten pochodzi ze spalanego węgla.Jeśli nie pozbędziemy się zanieczyszczonego powietrza ,będziemy musieli nosić takie specjalne anty-smogowe maseczki.Dziś jesteśmy wszyscy w takiej sytuacji, że maseczki ochronne są nam potrzebne, lecz nie po to ,aby chronić się przed smogiem ,lecz przed koronawirusem, który nie widoczny gołym okiem może wywołać u nas bardzo groźną chorobę.
Poniżej widzimy Panią w maseczce anty-smogowej.
7.Wiatrak-proszę rozetnijcie wiatrak na 10 części tak jak zaznaczyłam czarnymi kreskami, następnie złóżcie go zaczynając od 1 kończąc na 10 i przyklejcie na kartkę.Poniżej znajduje się zdjęcie wiatraka, który kręci się popychany siłą wiatru, co pozwala wytworzyć prąd, który można później wykorzystać.
WIatraczek -praca plastyczna z pomocą rodziców.