Temat dnia: Maszyny rolnicze.
– Czynności porządkowe, gospodarcze: porządkowanie klocków; segregowanie klocków według rodzaju i wielkości. Zachęcanie dzieci do wykonania prac porządkowych w swoim pokoiku.
– Powitanka
– Praca z KP3.39a – rozróżnianie grafemów, ćwiczenie logicznego myślenia, doskonalenie percepcji wzrokowej, zdolności grafomotorycznych, przeliczanie. – Pogadanka na temat różnych narzędzi oraz maszyn ogrodniczych i bezpieczeństwa przy ich wykorzystywaniu. Pług do orania-napowietrzania gleby, odwracania jej wierzchniej warstwy. Brona-do bronowania, wyrównywania powierzchni gleby, działa jak grabie. Urządzenie do nawożenia Siewnik dodatkowe narzędzia jak motyka,kosa,łopata Rodzic opisuje narzędzie następnie dziecko spośród rysunków wybiera to ,które jego zdaniem pasuje do opisu. – Praca z KP3.39b – doskonalenie percepcji wzrokowej, zdolności grafomotorycznych i logicznego myślenia. – Praca plastyczna „Traktor” Potrzebne materiały: rolka po papierze toaletowym, długi prostokątny kawałek kolorowego papieru do zrobienia kabiny, cztery koła dwa duże i dwa mniejsze wycięte przez dziecko. – Wyjście do ogrodu. „Prace rolne” – zabawa w piaskownicy. – „Rolnik sam w dolinie” – zabawa ruchowa przy piosence. Pod koniec piosenki ser się przewraca ,a dziecko wraz z rodziną może zaśpiewać w ten sposób: Koło się obraca, serek się przewraca. Hejże, hejże, hejże ha, serek się przewraca. Ser będzie rolnikiem, ser będzie rolnikiem Hejże, hejże, hejże ha, serek się przewraca. – „Maszyna przyszłości” – zabawa plastyczna(rysowanie wyobrażonej przez dziecko maszyny przyszłości, którą można by wykorzystać w gospodarstwie. – Zabawy dowolne dzieci. Zachęcanie dzieci do oglądania magazynów i książek przedstawiających dawne i współczesne maszyny rolnicze podczas pracy. Poszerzanie słownictwa dzieci związanego z uprawą ziemi. |
Dodatkowo zwięrzęta do wydrukowana ,jeśli ktoś ma ochotę oraz prezentacja o zwierzątkach na wsi .