Witam Was kochani♥
Temat dnia: Po czym poznać ,że nadeszło lato?
1.Lato ,lato- prześledźcie wspólnie z rodzicami miesiące w roku i zastanówcie się ,w którym miesiącu rozpoczyna się lato i konkretny dzień miesiąca. Powtórzcie nazwy miesięcy wspólnie z rodzicami.
Powiedz, proszę!
Powiedz, tato, po czym można poznać lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
po słodkich malinach,
po bitej śmietanie z truskawkami,
po kompocie z wiśniami,
po życie, które na polach dojrzewa,
po słowiku, co wieczorami śpiewa,
po boćkach uczących się latać,
po ogrodach tonących w kwiatach,
po świerszczach koncertujących na łące,
po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
po zapachu skoszonej trawy i róż,
I… już!
I. Raz, dwa, raz i dwa Słońce idzie drogą
Z górki chmurki biegną dwie Spieszą się jak mogą.
Ref. Hop! Hop! – słychać wkołoHop! Hop! – echo woła
Po jeziorze łódka mknieLato płynie do nas
II. Raz, dwa, raz i dwa, Nadszedł czas zabawy, Pędzi, goni w polu wiatr Chce się z nami bawić
Ref. Hop! Hop!…
III. Raz, dwa, raz i dwa Wiatr wesoło pląsa,
W górze, w chmurze, w ciszy pólDzwoni śpiew skowronka
Ref. Hop! Hop!….
POSŁUCHAJCIE:
6.Zabawa stymulująca funkcje słuchowo – językowe
Wspólne odtwarzanie rytmów. Dowolnie dobieramy rytmy, które prezentujemy
dziecku a ono je powtarza. Przykładowe sekwencje rytmów:
I II I II I II
Raz dwa raz dwa raz dwa (uderzenia, klaśnięcia)
I III I III I III
Stopniowo utrudniamy
II I III II I III II I III
Możemy urozmaicać zabawę kładąc przed dzieckiem np. kredki, klocki: 1 klocek jedno klaśnięcie, itp.
7.Malowanie bańkami na dworze-rodzic zabarwia płyn do baniek farbami lub barwnikiem spożywczym.Dziecko robi bańki bardzo blisko dużej białej kartki-rozpryskując zabarwiony płyn tworzy barwne kompozycje.
Miłego dnia życzy
Pani Natalia