Dzień dobry kochani♥
Temat dnia: Gdzie słychać muzykę?
Zabawy manipulacyjne – przewlekanki lub nawlekanie koralików na sznureczki. Doskonalenie motoryki małej.
– Powitanka.
– Kształtowanie samoobsługi: nakrywanie do stołu, odnoszenie naczyń po zakończonym posiłku.
– „Gdzie można usłyszeć muzykę?”- mapa myśli.Dzieci podają swoje propozycje(miejsca typowe i nietypowe).Jak nazywa się specjalne miejsce, gdzie można słuchać muzyki klasycznej?(filharmonia).Gdzie odbywają się przedstawienia, w których słychać głównie muzykę klasyczną i śpiew?(opera).
– „Śpiewamy jak w operze” – naśladowanie mimiką, gestem i ruchem.Popatrzcie na utwór operowy z opery Queen of the Night.Spróbujcie naśladować jako mim bezdźwięcznie śpiew operowy.
– Praca z KP4.18– doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, percepcji słuchowej i wzrokowej, dekodowanie, doskonalenie zdolności grafomotorycznych, łączenie dźwięku z ilustracją.
– „Jak zapisać muzykę?” – burza mózgów, wprowadzenie do zapoznania dzieci z nutami i pięciolinią.
– „Co to za linie?” – zapoznanie z pięciolinią, przeliczanie linii.
– Wyjście do ogrodu lub na spacer.
– „Kto pierwszy?” – praca zW.28–30. Kształtowanie odporności emocjonalnej po porażce.Wspólna gra z rodzicami.
– Zabawy dowolne dzieci. Zachęcanie do korzystania z kącika plastycznego – doskonalenie motoryki małej. Zabawa z Księgą zabaw str.66-67
Pozdrawiam Was serdecznie.
Pani Natalia Świerkocz