W tym tygodniu skupimy się na doskonaleniu takich umiejętności jak:
- doskonalenie precyzji ruchów i sprawności ruchowej;
- poznanie różnic między sianem a słomą;
- doskonalenie umiejętności szeregowania;
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw roślin rosnących na polu;
- doskonalenie chwytu pęsetkowego i motoryki małej;
- doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych;
- rozszerzanie słownika dziecka;
- doskonalenie umiejętności opisu;
- poznanie nazw i działania maszyn rolniczych;
- ekspresja twórcza;
- poszerzanie wiedzy na temat produktów ekologicznych;
- doskonalenie umiejętności klasyfikacji;
Temat na dziś ” Na polu”
Zadania wytłuszczonym drukiem są zamieszczone w kartach pracy, które odbierzecie Państwo w dniu 15.04 2020r. dla dzieci starszych.Dzieci młodsze wykonują wszystkie pozostałe zadania .
Zabawy konstrukcyjne z klocków drewnianych „Kto wyżej?”–doskonalenie koordynacji ręka- oko.
– „Wieś i miasto” – szukanie różnic i podobieństw na bazie zdjęć, wskazywanie na mapie terenów nizinnych. – Rundka z domownikmi – skojarzenia ze słowem „wieś”. – Praca z KP3.37a – poszerzenie wiedzy ogólnej, doskonalenie zdolności grafomotorycznych, budowanie wypowiedzi(zadanie w kartach pracy) – „Słoma i siano” – czytanie globalne, polisensoryczne( czyli za pomocą węchu,dotyku,wzroku,słuchu,smaku) porównywanie słomy i siana(jeśli nie mamy słomy i siana nie wykonujemy polisensorycznego zadania) SŁOMA SIANO proszę zapisać literami drukowanymi wyrazy na czystej kartce, dzieci po parokrotnym pokazaniu wyrazu i powiedzeniu co jest napisane zapamiętają słowo globalnie czyli całościowo,Jeśli
– „Mieć w głowie siano” – rozmowa z rodzicami na temat rozumienia przysłowia. – Praca z KP3.37b – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, spostrzegawczości, koordynacji wzrokowo- ruchowej, przeliczanie.(zadanie w kartach pracy) – „Do czego służy strach na wróble?” – rozmowa kierowana z rodzicem. – „Od ziarenka do bochenka” – Zabawa muzyczna do piosenki ludowej/biesiadnej Zasiali górale owies.Wspólny taniec z rodzicami. – Zabawa matematyczna. Sprawdzanie długości pojedynczych nitek siana – szeregowanie. Jeśli nie macie sianka wycinamy paseczki z kartki różnej długości i porównujemy przykładając je do siebie. – Malowanie obrazu „Pejzaż wiejski”.
|