Witam Was moje drogie dzieci♥
Temat dnia: Muzyka współczesna.
– Kształtowanie samoobsługi: nakrywanie do stołu, odnoszenie naczyń po zakończonym posiłku.
– „Gatunki muzyki” – zapoznanie dzieci ze współczesnymi gatunkami muzycznymi, wysłuchanie i podawanie nazw różnych gatunków muzycznych. Drogie dzieci wyróżniamy następujące rodzaje muzyki: muzyka klasyczna, rap, disco, rock, jazz.Posłuchajcie. Muzyka klasyczna Rapujące planetu https://www.youtube.com/watch?v=SjBjkjM-1BI Disco Rock Jazz – „Taneczne improwizacje” – tańczenie do różnych gatunków muzycznych, określanie tempa, nastroju utworu.Muzyka z 1 zadania.Dzieci określają jak im się tańczy, który utwór przypadł im do gustu.Określają nastrój i tempo muzyki. – „Rap” – prezentacja utworu w układzie słonecznym.Znajduje się powyżej. Zwróćcie proszę uwagę na rapujące planety.Proszę zastanówcie się i podajcie cechy charakterystyczne rapu (wypowiadanie słów do powtarzalnej muzyki zamiast śpiewu, to muzyka bardziej do słuchania niż do tańczenia). – „Nasz rap”- zabawa , tworzenie muzyki ze znanych wierszy. Spróbujcie zarapować wiersz Jana Brzechwy ,,Kaczka dziwaczka”. Nad rzeczką opodal krzaczka,
Mieszkała kaczka-dziwaczka, Lecz zamiast trzymać się rzeczki,
Robiła piesze wycieczki. Raz poszła więc do fryzjera:
„Poproszę o kilo sera!” Tuż obok była apteka:
„Poproszę mleka pięć deka.” Z apteki poszła do praczki
Kupować pocztowe znaczki. Gryzły się kaczki okropnie:
„A niech tę kaczkę gęś kopnie!” Znosiła jaja na twardo
I miała czubek z kokardą, A przy tym, na przekór kaczkom,
Czesała się wykałaczką. Kupiła raz maczku paczkę,
By pisać list drobnym maczkiem. Zjadając tasiemkę starą,
Mówiła, że to makaron. A gdy połknęła dwa złote,
Mówiła, że odda potem. Martwiły się inne kaczki:
„Co będzie z takiej dziwaczki?” Aż wreszcie znalazł się kupiec:
„Na obiad można ją upiec!” Pan kucharz kaczkę starannie
Piekł, jak należy, w brytfannie. Lecz zdębiał, obiad podając,
Bo z kaczki zrobił się zając. W dodatku cały w buraczkach,
Taka to była dziwaczka! – „Taneczne rytmy disco”- wymyślanie układu tanecznego.Wymyślcie proszę układ taneczny do ulubionej piosenki i zaprezentujcie go przed rodzicami. – „Kosmiczne dźwięki”- rozwijanie wyobraźni podczas słuchania muzyki elektronicznej, opowieść ruchowa.Dzieci leżą na dywanie i próbują zapamiętać co widzą w wyobraźni podczas słuchania utworu.Po wysłuchaniu utworu opowiadają o swoich wyobrażeniach.Teraz proszę wyobraźcie sobie, że wybieramy się w podróż kosmiczną.Usiądźcie w wyobrażonych przez siebie lub stworzonych z poduszek statkach kosmicznych, zapnijcie pasy, odpalcie silniki, startujemy.Podczas podróży napotykacie asteroidy, inne statki kosmiczne.Próbujecie je omijać, balansujcie ciałem raz w lewo raz w prawo.Udanej zabawy.Muzyka do zabawy poniżej. – „Rock”- wysłuchanie utworu z tego gatunku, wskazywanie wiodącego instrumentu. – „Koncert rockowy”- naśladowanie gry na gitarze elektrycznej. – Praca z KP4.15 – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji słuchowej, przeliczanie. – Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 34 – wyrabianie poczucia rytmu poprzez zabawę. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 34 • piłka, CD
– Wyjście do ogrodu lub na spacer. Wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i do zachowania porządku wokół siebie. – „Kostka”- zabawa matematyczna.Rzucanie dwukrotne kostką i zsumowanie wyrzuconej liczby oczek i podanie wyniku. Czynności porządkowe w pokoiku :porządkowanie kącika klocków, segregowanie klocków według rodzaju i wielkości.
|