Pracowite Pszczółki 12.05 2020r.

Witam Was moje drogie dzieci♥

Temat dnia: Muzyka współczesna.

– Kształtowanie samoobsługi: nakrywanie do stołu, odnoszenie naczyń po zakończonym posiłku.

– „Gatunki muzyki” – zapoznanie dzieci ze współczesnymi gatunkami muzycznymi, wysłuchanie i podawanie nazw różnych gatunków muzycznych.

Drogie dzieci wyróżniamy następujące rodzaje muzyki: muzyka klasyczna, rap, disco, rock, jazz.Posłuchajcie.

Muzyka klasyczna

Rapujące planetu

https://www.youtube.com/watch?v=SjBjkjM-1BI

Disco

Rock

Jazz

– „Taneczne improwizacje” – tańczenie do różnych gatunków muzycznych, określanie tempa, nastroju utworu.Muzyka z 1 zadania.Dzieci określają jak im się tańczy, który utwór przypadł im do gustu.Określają nastrój i tempo muzyki.

– „Rap” – prezentacja utworu w układzie słonecznym.Znajduje się powyżej. Zwróćcie proszę uwagę na rapujące planety.Proszę zastanówcie się i podajcie cechy charakterystyczne rapu (wypowiadanie słów do powtarzalnej muzyki zamiast śpiewu, to muzyka bardziej do słuchania niż do tańczenia).

–  „Nasz rap”- zabawa , tworzenie muzyki ze znanych wierszy. Spróbujcie zarapować wiersz Jana Brzechwy ,,Kaczka dziwaczka”.

Nad rzeczką opodal krzaczka,
Mieszkała kaczka-dziwaczka,
Lecz zamiast trzymać się rzeczki,
Robiła piesze wycieczki.
Raz poszła więc do fryzjera:
„Poproszę o kilo sera!”
Tuż obok była apteka:
„Poproszę mleka pięć deka.”
Z apteki poszła do praczki
Kupować pocztowe znaczki.
Gryzły się kaczki okropnie:
„A niech tę kaczkę gęś kopnie!”
Znosiła jaja na twardo
I miała czubek z kokardą,
A przy tym, na przekór kaczkom,
Czesała się wykałaczką.
Kupiła raz maczku paczkę,
By pisać list drobnym maczkiem.
Zjadając tasiemkę starą,
Mówiła, że to makaron.
A gdy połknęła dwa złote,
Mówiła, że odda potem.
Martwiły się inne kaczki:
„Co będzie z takiej dziwaczki?”
Aż wreszcie znalazł się kupiec:
„Na obiad można ją upiec!”
Pan kucharz kaczkę starannie
Piekł, jak należy, w brytfannie.
Lecz zdębiał, obiad podając,
Bo z kaczki zrobił się zając.
W dodatku cały w buraczkach,
Taka to była dziwaczka!

– „Taneczne rytmy disco”- wymyślanie układu tanecznego.Wymyślcie proszę układ taneczny do ulubionej piosenki i zaprezentujcie go przed rodzicami.

– „Kosmiczne dźwięki”- rozwijanie wyobraźni podczas słuchania muzyki elektronicznej, opowieść ruchowa.Dzieci leżą na dywanie i próbują zapamiętać co widzą w wyobraźni podczas słuchania utworu.Po wysłuchaniu utworu opowiadają o swoich wyobrażeniach.Teraz proszę wyobraźcie sobie, że wybieramy się w podróż kosmiczną.Usiądźcie w wyobrażonych przez siebie lub stworzonych z poduszek statkach kosmicznych, zapnijcie pasy, odpalcie silniki, startujemy.Podczas podróży napotykacie asteroidy, inne statki kosmiczne.Próbujecie je omijać, balansujcie ciałem raz w lewo raz w prawo.Udanej zabawy.Muzyka do zabawy poniżej.

– „Rock”- wysłuchanie utworu z tego gatunku, wskazywanie wiodącego instrumentu.

– „Koncert rockowy”- naśladowanie gry na gitarze elektrycznej.

– Praca z KP4.15 – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji słuchowej, przeliczanie.

– Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 34 – wyrabianie poczucia rytmu poprzez zabawę.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 34 • piłka, CD

  1. „Tańcząca piłka” – uczestnicy zabawy stoją na obwodzie koła, jedno dziecko stoi w środku. Podrzuca do góry piłkę i wywołuje jedną ze stojących na kole osób wykorzystując różne określenia dotyczące tej postaci (nie wolno wymawiać imienia), np.: dziewczynka z kręconymi blond włosami, chłopiec w czerwonym golfie. Zadaniem wywołanej osoby jest wbiegnięcie do środka zanim piłka opadnie, złapanie jej i wykonanie ćwiczenia gimnastycznego (piłka)
  2. „Instrumenty” – każdy z grających wybiera sobie jakiś instrument i gra na nim jakby go trzymał w ręku. Jedna osoba pełniąca rolę dyrygenta zaczyna dyrygować. Muzykanci śledzą ruchy pałeczki i przyśpieszają albo zwalniają granie, wszystko wykonują w milczeniu i bez uśmiechu. Zadaniem dyrygenta jest pobudzić graczy do śmiechu. Muzyk, który się uśmiechnie przestaje grać. Warto wskazać osobę mającą pełnić funkcję grać dyrygenta jakiś czas przed zabawą, by mogła się przygotować.
  3. „Muzyczne powitania” – N. włącza dowolną muzykę. W chwilach, gdy muzyka milknie wydaje polecenia wykonania krótkich działań w ruchu, np.: uścisnąć jak najwięcej rąk, uścisnąć jak najwięcej kostek u nóg, spojrzeć jak największej liczbie osób głęboko w oczy, zgrupować się według koloru oczu itd. Dzieci podają, ile razy się udało i wybieramy najszybszą osobę (CD)
  4. „Perkusja” – dzieci siadają w siadzie skrzyżnym (plecy proste, ręce na kolanach). Przy muzyce szybkiej i bardzo rytmicznej wystukują rytmy: klaszczą w ręce, uderzają rytmicznie w kolana, uderzają rytmicznie dłońmi o podłogę. Wykonują po dwa razy te czynności, następnie pocztery razy itd

    Wysłuchajcie nagranie i podajcie nazwy usłyszanych instrumentów.

– Wyjście do ogrodu lub na spacer. Wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci  i do zachowania porządku wokół siebie.

– „Kostka”- zabawa matematyczna.Rzucanie  dwukrotne kostką i zsumowanie wyrzuconej liczby oczek i podanie wyniku.

Czynności porządkowe w pokoiku :porządkowanie kącika klocków, segregowanie klocków według rodzaju i wielkości.