Witam Was kochani w kolejnym tygodniu nauki zdalnej.Tan tydzień upłynie nam z pewnością bardzo miło, dźwięcznie i radośnie ponieważ zajmiemy się muzyką, przeniesiemy się do krainy muzyki.
Temat dnia: Instrumenty dawniej i dziś.
-Zabawy konstrukcyjne z klocków drewnianych „Kto wyżej?” – doskonalenie koordynacji ręka-oko.
– Kształtowanie samoobsługi: nakrywanie do stołu, odnoszenie naczyń po zakończonych posiłkach. – „Skąd pochodzą dźwięki?” – rozpoznawanie instrumentów po odgłosach. – „Dawne instrumenty”- słuchanie muzyki pradawnej, doskonalenie percepcji słuchowej. – „Pradawny rytm” – praca z KP4.14a, ćw. 1, odczytywanie i kontynuowanie rytmów. – „Instrumenty wokół nas”– zabawa muzyczna, wydobywanie muzyki z przedmiotów codziennego użytku np.garnków, szklanek, talerzy. – „Mój instrument”– zajęcia techniczno-plastyczne z wykorzystaniem opakowania po chusteczkach. Z opakowania po chusteczkach higienicznych zrobiliśmy najprawdziwszą w świecie, grającą gitarę. Teraz można do woli brzdąkać, bo struny zrobione z gumek recepturek wydają cichy, przyjemny dla ucha ton:) Materiały i przybory:
1. Brzegi opakowania po chusteczkach higienicznych zabezpieczamy taśmą klejącą. Z kolorowego papieru samoklejącego wycinamy dowolne kształty i oklejamy pudło rezonansowe gitary. 2. Zakładamy gumki recepturki, tak by były dość mocno naprężone. Na tym etapie mamy bardzo fajne brzękadełko:) 3. Z grubego kartonu wycinamy gryf do gitary. Markerem rysujemy struny wraz z ich mocowaniem oraz progi. 4. Przy pomocy taśmy klejącej mocujemy gryf gitary. Warto jednym fragmentem taśmy samoprzylepnej przykleić wszystkie gumki recepturki- nie będą się wtedy tak łatwo przemieszczały a przy przypadkowym pęknięciu gumka nie wystrzeli. Gitara jest gotowa. Teraz można poszaleć w rytmie ulubionej muzyki!
– „Z jakiej rodziny?”- wprowadzenie podziału instrumentów na dęte i strunowe, klasyfikowanie instrumentów, praca z KP4.14a,ćw.2
WIOLONCZELA PUZON
Wiolonczela i puzon pochodzą z dwóch rodzin instrumentów.W zadaniu ,które będziecie wykonywać będzie trzeba odnaleźć członków rodziny.Rodziną wiolonczeli są instrumenty ,które posiadają struny to instrumenty strunowe, natomiast puzon to rodzina instrumentów dętych.
– „Dęty czy strunowy?”– reagowanie na dźwięk instrumentów dętych.Wysłuchacie jeszcze raz instrumentów z pierwszego zadania i klaśnijcie tylko wtedy w rączki, jeśli usłyszycie instrument dęty.
– „Ile nutek?” – praca zKP4.14b, analiza słuchowa nazw instrumentów, doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej, przeliczanie.
– „Czasem słońce, czasem deszcz” – słuchanie opowiadania.Opowiadanie umieszczę na naszym e-mailu.
-Zabawa metodą BATII STRAUSS
https://www.youtube.com/watch?time_continue=58&v=_kLZUXQvS6o&feature=emb_title – Wyjście do ogrodu lub na spacer. Przestrzeganie kolejności zakładania poszczególnych części garderoby.
|