JĘZYK ANGIELSKI
Rodzina
Moomy- mamusia
Daddy- tatuś
Brother- brat
Sister-siostra
Baby-dziecko, niemowlę
Posłuchaj piosenki „The Finger Family” https://www.youtube.com/watch?v=YJyNoFkud6g
zabawy językowe
-
The Family finger
Przygotowujemy nakładane na palce papierowe pacynki poszczególnych członków rodziny (dzieci mogą samodzielnie je pokolorować i ozdobić). Kiedy pacynki są już gotowe śpiewamy piosenkę The Finger Family i pokazujemy paluszkami poszczególne osoby.
https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng
-
Family song
Na zakończenie jeszcze jedna, prosta piosenka, którą możemy wykorzystać podczas zajęć.
https://www.youtube.com/watch?v=aFKk3Y8vm58&feature=emb_title
- Family tree
Pokazujemy dzieciom kartę obrazkową przedstawiająca poszczególnych członków rodziny. Jeżeli zgadną kogo ona przedstawia układamy wieżę z kart i kubków, czyli karta – kubek – karta – kubek.
Dla najmłodszych
Dodatkowe propozycje zabaw językowych :
– Wspólnie z dzieckiem wytnij nowe karty obrazkowe oraz porozmawiaj z przedszkolakiem o tym co się na nich znajduje:
Oh, look! Mummy! Daddy!
A family! A house!
Zachęć dziecko by pomachało na mówiło Hello, mummy! Daddy! Hello, daddy! A family! Hello, family! A house! Hello, house!
– Zachęcam także do wspólnej zabawy ruchowej z piosenką o pociągu ,,Choo choo train song”:
https://www.youtube.com/watch?v=QYd0Hez_Obg.
Przed zabawą proszę by dziecko spakowało do plecaczka poznane karty obrazkowe, ubrało plecaczek i pobawiło się z członkami rodziny w pociąg. W czasie zatrzymania pociągu rodzic wymienia jedną z kart, która ,,wysiada” z pociągu na stacji: Off the train mummy! Off the train, daddy!etc.
ANGIELSKI dla grupy 5,6 latków-dodatkowo
Kochamy ogród i zabawę w nim.
A może na początek zabawa w chowanego : HIDE AND SEEK
POSŁUCHAJ PIOSENKI��
https://www.youtube.com/watch?v=Tt_S9qoupAk
Zachęć dziecko by obrazowało ruchem czynności związane z pracą w ogrodzie: I’m in the garden! Jestem w ogrodzie
I’m walking around..stop! Chodzę dookoła
Time to work! Czas na pracę
I’m digging holes! – Kopię dziury
Dig, dig, dig!
I’m planting seeds! – Sadzę nasiona.
Plant, plant, plant the seeds! Kiedy przedszkolak będzie coraz lepiej pamiętać słownictwo, możesz obrazować czynność ruchem, rozpoczynać zdanie i pozwalać dziecku by próbowało je dokończyć samodzielnie:
I’m..Yes, I’m watering seeds! podlewam
Water the seeds with me! Now, I’m..?
That’s right! I’m picking flowers! Zgadza się! Zrywam kwiaty!
Pick, pick, pick flowers, like this! Wybierz, wybierz, wybierz kwiaty, tak ten��
Now we can smell them! Mmm..! Teraz możemy je powąchać! Mmm ..
Zachęcam także do obejrzenia bajki z cyklu Maisy Mouse ,,Harvest”: