Każdy w Was kiedyś kimś będzie. Dlatego dziś poznajemy ZAWODY:
TEACHER /TICZER/- NAUCZYCIEL
DOCTOR – LEKARZ
DENTIST – DENTYSTA
CARPENTER /KARPENTER/ – STOLARZ
PILOT /PAJLET/- PILOT (SAMOLOTU)
Piosenka:
Jobs Song for Kids | What Do You Do? (YouTube)
Zabawy
- Bingo
Każde dziecko lub para dzieci otrzymuje plansze z obrazkami związanymi z omawianym tematem. Rodzic odczytuje nazwy obrazków – dziecko po usłyszeniu odpowiedniej nazwy – zakrywa dany obrazek. Odczytywane nazwy muszą zawierać również przykłady ‘zmyłki’ – czyli wyrazy, które w ogóle nie występują na planszy. Kiedy dziecko zasłoni wszystkie obrazki woła “BINGO”
- Malowanie na plecach
W pracy z „maluchami” polecam samemu rysować dzieciom na plecach obrazek związany z danym tematem. W grupie dzieci starszych można poprosić o dobranie się w pary i wszystkie dzieci samodzielnie rysują dany przedmiot na plecach kolegi.
- What’s missing
Rodzic rozkłada karty przedstawiające omawiane słownictwo. Do wybranego dziecka zwraca się słowami: „Close your eyes!” /klołz jor ajs/ – zamknij oczy. Kiedy wskazane dziecko zamknie oczy nauczyciel zabiera jedną z kart mówiąc „Now open your eyes and tell me: What’s missing?” , /ołpen jor ajs, łots misin/ – otwórz oczy, co brakuje – zaś dziecko stara się zgadnąć po angielsku, czego brakuje.
- Utrwalanie słownictwa podczas śpiewu
Zadaniem dzieci jest podniesienie obrazka wysoko nad głowę, gdy usłyszy dany wyraz podczas wspólnego śpiewania.
- Teleskop
Przygotowujemy kartonik takiej samej wielkości jak nasze obrazki z wyciętym kółkiem. Po przyłożeniu kartonika do danej karty dziecko będzie widziało zaledwie fragment obrazka. Zadanie dziecka polega na odgadnięciu, co ukryło się na obrazku pod kartonikiem.
- Butelka
Rozkładamy karty przedstawiające wprowadzone słownictwo w kole. Na środku kładziemy butelkę. Wszystkie dzieci kręcą kolejno butelką i mówią po angielsku, jakie przedmioty wskazała szyjka butelki.
- „Błyskanie” obrazkami
Możemy wykorzystać również zabawę polegająca na pokazaniu dzieciom obrazka na zaledwie 1-2 s. Po tym krótkim czasie dzieci muszą odgadnąć, co widziały na obrazku.
- YES or NO
Polecam też użycie obrazków w zabawie ruchowej, w której na podłodze w niewielkiej odległości od siebie kładziemy napisy YES oraz NO, dzieci na początek stają rządkiem za jedną z kartek. Następnie rodzic staje przodem do dzieci i pokazując kartę zadaje pytanie, np. „Is it red?”, a dzieci „odpowiadają” przeskakując za właściwą kartkę:)
Coś dla starszych:
I am happy /aj em hepi/ – jestem wesoły
I am sad /…sed/ – jestem smutny
I am angry /…engry/ – jestem zły
I am hungry / ….hangri/ – jestem głodny
I am tired /…tajed/ – jestem zmęczony
Każdego dnia wprowadzamy nowe zdanie, które dziecko powtarza wraz z poprzednimi, których się nauczył. Dzieci mogą wykonać rysunki do zdań, a rodzice je podpisać i powiesić w pokoju.