Język angielski

 

W tym tygodniu zajmiemy się tematem, pt. ŚRODOWISKO

  1. Słownictwo:

 EARTH /erf/ – ZIEMIA

 RUBBISH /rabisz/ – ŚMIECI

 BIN – KOSZ NA ŚMIECI

 SAVE /Sejw/ – OCALIĆ

  1. Zabawy
  2. A)     Proszę namalować obrazki dotyczące w/w słownictwa. Tam, gdzie to możliwe użyć przedmiotów. Dzieci je dotykając nazywają je po angielsku. Potem można zawiązać im oczy i muszą odgadnąć po angielsku, jakie przedmioty dotykają.
  3. B)      Piosenka „Save the Planet song for kids” (na YouTube)
  4. C)      Kalambury – jedna osoba pokazuje, np. ziemię robiąc ruch okrężny dłonią, a dziecko zgaduje co widzi.
  5. D)     Rodzic mówi wyraz, a dziecko go rysuje na kartce.
  6. E) „ Plakat”

 Przygotuj z dzieckiem plakat ilustrujący słownictwo. Pomóż dziecku wyszukać zdjęcia w czasopismach lub w Internecie, jeśli masz drukarkę. Możesz też poprosić, aby dziecko samo narysowało i pokolorowało ilustracje. Dziecko przykleja  zdjęcia lub rysunki do dużego arkusza i je podpisuje z pomocą rodzica. Plakat może posłużyć do udekorowania pokoju dziecka.

  1. F)      „ Szepty”

 Rodzic bezgłośnie mówi jedno słowo, wyraźnie przy tym ruszając ustami. Dziecko próbuje odczytać z ruchu warg, co to za słowo. Kiedy odgadnie, zamienia się rolami z rodzicem.

 Dodatkowo dla starszaków:

  1. What Animal is it? /łot animal yz yt/ – co to za zwierzę?
  2. It’s big/small /yts big,smol/ – to jest małe, duże
  3. It’s green, red, yellow, pink, white, black, blue /yts grin, red, jeloł, pink, łajt, blek, blu/ – to jest zielone, czerwone, żółte, różowe, białe, czarne, niebieskie
  4. It’s a dog, cat, pig, bird, mouse /yts e dog, ket, pig, berd, małs/ – to jest pies, kot, świnia, ptak, mysz  

Zabawy jak wyżej (C – F). Można wykorzystać jakąkolwiek książkę o zwierzętach i utrwalać słownictwo. Rodzic się pyta: what Animals is it? Dziecko podaje jego nazwę i opisuje wygląd.

Piosenka Animal Sounds Song. The Singing Walrus (na YouTube)

Tomasz Gniazdowski