POGODA
Słownictwo do utrwalenia:
- A)What’s the weather like today?
/łots de Ledę lajk tudej/ – jaka dziś pogoda?
- B)
It’s sunny /yts sani/ – jest słonecznie
- C)It’s windy
/yts łindi/ – jest wietrznie
- D)It’s raining
/yts rejnin/ – pada deszcz
- E)It’s cloudy
/yts klałdi/- jest pochmurno
(Ewentualnie: it’s hot/cold – jest gorąco/zimno, it’s snowing /yts snołin/ – pada śnieg)
Praca z kartami obrazkowymi (można wykonać samodzielnie) – mówimy po angielsku What’s the weather like today? i pokazujemy obrazek mówiąc, co na nim jest. Potem, jeśli dziecko zapamięta, można je odwracać i dziecko mówi z pamięci.
- Piosenka – Drip Drop Rain (z YouTube)
Zabawy:
- A)
Do zabawy potrzebne będą obrazki – przedstawiające różne rodzaje pogody oraz jakaś szybsza muzyka do tańczenia, np. Shake Your Tail Feathers;). Dziecko losuje obrazek, po czym go nazywa. Następnie rodzic włącza muzykę, prosi dziecko by uważnie słuchało i wydaje komendy: It’s cloudy – tańczy dziecko trzymając chmurkę, It’s sunny – tańczy dziecko trzymając słoneczko itd. Kiedy dziecko już dobrze zorientuje się w zasadach zabawy, można zwiększać tempo :).
- B)It’s raining!
Do tej zabawy potrzebna jest jedynie parasolka. Na samym początku, przy wprowadzaniu słownictwa, ustalamy z dzieckiem gesty, które będą przyporządkowane do każdego rodzaju pogody, np. sunny – “wkręcamy żarówki” (jak na filmiku Matta z Dream English), windy – wyciągamy ręce do góry i machamy nimi na boki itp. Dziecko chodzi po pokoju, słuchając tego, co mówi rodzic, który stoi na środku i trzyma w ręku złożoną parasolkę. Do każdego rodzaju pogody, dziecko wykonuje odpowiednie ruchy, jednak kiedy rodzic wypowie słowa It’s raining, rozkładając parasol, dziecko podbiega do niego i “chowa” się przed deszczem.