W czwartkowy poranek dzieci poćwiczyły buzię i język powtarzając rymowankę pt.”Ochota na czekoladę”.
Następnie z pomocą rodziców dzieci wysłuchały wiersza Stefanii Kossuth pt. „Chory miś” oraz odpowiedziały na następujące pytania:
Chory jestem dziś,
chory jest mój Miś:
poszliśmy do lasu, w góry,
wróciliśmy-zmokłe kury!
Chorujemy dziś…
Przyszedł do nas kot,
zwie się – Mądry Prot,
-O, Jędrusiu, tak nie można,
to wyprawa nieostrożna!
To wam mówi kot!
Cicho, Procie…sza!
Miś gorączkę ma,
zachorować ciężko może…
Bardzo przesiąkł dzisiaj w borze!
Śpi Misiulek-sza!
O czym opowiadał wierszyk? Co mogło się przyczynić do choroby misia? Gdzie powinien udać się miś? Co jeszcze może mu pomóc podczas choroby? Może coś z apteczki? Czy Wy niedawno zachorowaliście?
Dla pośpiewania i poruszania się z rodzinką pojawiła się piosenka pt.:”Stary niedźwiedź mocno śpi”
Dla chętnych pojawiła się propozycja dwóch ćwiczeń: znalezienia 10 różnic w obrazkach z chorym misiem:
oraz ćwiczenie usprawniające motorykę dłoni i koordynację wzrokowo-ruchową: przy użyciu bandaża, pociętej krepy itp. zabandażowanie „chorej” łapki misiowi lub ręki kogoś z rodziny.
Zdjęcia z wcześniejszych prac plastycznych:)