Witam Was serdecznie i zapraszam na dzisiejsze zajęcia.
Poproście rodziców o przeczytanie tego wierszyka, a później spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań. Życzę Wam udanej zabawy!
,,Perkusyjny berek” – Józef Soliński
Emilek wraz z Agatką
bawili się kołatką .
A inne instrumenty
toczyły spór zawzięty:
bawić się w chowanego
czy w berka kucanego?
Na koniec ustaliły,
że w berka grać jest milej,
i na berka wybrały
trójkąt – cały ze stali.
Grupka artystów żwawych
ruszyła do zabawy.
Berek bębenek łapie,
tamburyn ledwie sapie;
Pogoni nie wytrzymał
i taki był półfinał.
Złapane marakasy
dźwięczały na dwa głosy
i w dzwonki uderzyły
z rozmachem, z całej siły!
Zabrzmiały teraz dzwonki
prześlicznie, jak skowronki,
Drewienka wtórowały;
tak powstał chórek cały.
A jeśli ktoś nie wierzy,
niech zapyta talerzy
i dzieci od kołatki
Emila i Agatki.
Pytania:
- Jak miały na imię dzieci?
- Jakim instrumentem bawiły się dzieci?
- Nad czym zastanawiały się pozostałe instrumenty?
- Jaki instrument wybrały na berka?
- Czy potraficie wymienić pozostałe instrumenty występujące w wierszu?
Zapraszam Was teraz do obejrzenia i poznania wyglądu różnych instrumentów.
A czy wiecie jak brzmią dźwięki przez nie wydawane? Jeżeli jesteście ciekawi to tutaj https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w&t=40s
i tutaj https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo możecie ich posłuchać.
KARTA PRACY
Udanej zabawy!