Pracowite Pszczółki 18.05 2020r.

Witam Was kochani♥

Blok tematyczny: Wrażenia i uczucia

Temat dnia: Emocje-co to takiego?

Diagram- doskonalenie umiejętności głoskowania.Rodzic czyta zagadkę ,dziecko próbuje zgadnąć następnie głoskuje samo lub z pomocą rodzica .Rodzic lub dziecko uzupełniają odpowiedź w kratkach literami drukowanymi.

Krzyżówka

Zgadnij-Odgadywanie emocji jedynie po minie, opisywanie cech charakterystycznych.Dziecko odlicza 1…,2…,3…, minę pokaż Ty.Rodzic pokazuje emocje dziecku za pomocą mimiki(smutna, wesoła, przestraszona, zawstydzona, zdziwiona, zaskoczona, zła),a dziecko próbuje ją zgadnąć.Następnie dzieci opisują jak się ona objawia np. (radość przez uniesione kąciki ust, dołeczki w policzkach.

Emocje na twarzach-rozpoznawanie emocji po wyrazie twarzy, zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP.4 str 19 zadanie b.

Miłe czy nie-Podział na emocje pozytywne i negatywne, miłe dla nas i te nie miłe.Żółtym kółeczkiem oznaczamy emocje miłe dla nas, a czarnym kółeczkiem te nie miłe.Możecie oznaczać na emocjach w kolorowych kwadratach lub na księżniczkach ,które macie poniżej.

emocje księżniczki-tutaj znajdziecie emocje na twarzy księżniczki do druku.

Jak radzić sobie z emocjami? Dzięki tym trzem sposobom lepiej zrozumiesz swoje zachowanie

 

Dzieci rzucają kostką, na której ściankach znajdują się słowa w języku angielskim oznaczające emocje.Rzucamy kostką emocje i ją zapamiętujemy.Następnie na poniższych konturach twarzy rysujecie wylosowaną emocję. Spoglądacie  w lusterko i próbujecie tą emocję odzwierciedlić w  swoim odbiciu lustrzanym.

 

Tutaj znajdziecie inne kostki emocji:

kostki emocji

page1image256
page1image256

Druga połówka-utrwalenie nazw emocji oraz ich zapisu.Praca z KP.4 str 19 zadanie a.

Moje emocje-malowanie farbami przy Sonacie księżycowej Beethovena pędzlem lub farbami.Oglądanie prac z rodzicami.Próby odgadnięcia przez rodziców jakie emocje towarzyszyły dziecku przy malowaniu i słuchaniu utworu.

Gra Dobble literowe lub dobble emocje-z wykorzystaniem Wyprawki.50-52-doskonalenie spostrzegawczości i refleksji, rozpoznawanie grafemów.

dobble-emocje

 

Zabawa na cały tydzień bloku o emocjach.

page1image256
page2image256
Materiał zawiera dwie karty, każdą z nich należy wydrukować podwójnie, najlepiej na grubszym papierze lub podkleić tekturką. Pierwszą kartę nacinamy w miejscach zaznaczonych ciągłą linią, a następnie przekładamy kartkę obrazkami do dołu i zaginamy nacięcia w miejscach zaznaczonych przerywaną linią. Z drugich kart należy wyciąć obrazki wzdłuż ciągłej linii. Gra przeznaczona jest dla 2 osób. Gracze siadają naprzeciwko siebie, przed sobą ustawiają karty z odgiętymi obrazkami, tak by widoczne były wszystkie postaci. Każdy z graczy wybiera jedną z kart z tali i umieszcza ją w okienku pod znakiem zapytania. Celem gry jest jak najszybsze odgadnięcie wybranej przez przeciwnika osoby. W tym celu gracze zadają sobie na zmianę pytania. W zabawie przećwiczyć możemy opisywanie osób, emocje, a dodatkowo głoskę [ś/si] użytą we wszystkich imionach postaci.