Witam Was kochani♥
Blok tematyczny: Wrażenia i uczucia
Temat dnia: Emocje-co to takiego?
Diagram- doskonalenie umiejętności głoskowania.Rodzic czyta zagadkę ,dziecko próbuje zgadnąć następnie głoskuje samo lub z pomocą rodzica .Rodzic lub dziecko uzupełniają odpowiedź w kratkach literami drukowanymi.
Zgadnij-Odgadywanie emocji jedynie po minie, opisywanie cech charakterystycznych.Dziecko odlicza 1…,2…,3…, minę pokaż Ty.Rodzic pokazuje emocje dziecku za pomocą mimiki(smutna, wesoła, przestraszona, zawstydzona, zdziwiona, zaskoczona, zła),a dziecko próbuje ją zgadnąć.Następnie dzieci opisują jak się ona objawia np. (radość przez uniesione kąciki ust, dołeczki w policzkach.
Emocje na twarzach-rozpoznawanie emocji po wyrazie twarzy, zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP.4 str 19 zadanie b.
Miłe czy nie-Podział na emocje pozytywne i negatywne, miłe dla nas i te nie miłe.Żółtym kółeczkiem oznaczamy emocje miłe dla nas, a czarnym kółeczkiem te nie miłe.Możecie oznaczać na emocjach w kolorowych kwadratach lub na księżniczkach ,które macie poniżej.
emocje księżniczki-tutaj znajdziecie emocje na twarzy księżniczki do druku.
Dzieci rzucają kostką, na której ściankach znajdują się słowa w języku angielskim oznaczające emocje.Rzucamy kostką emocje i ją zapamiętujemy.Następnie na poniższych konturach twarzy rysujecie wylosowaną emocję. Spoglądacie w lusterko i próbujecie tą emocję odzwierciedlić w swoim odbiciu lustrzanym.
Tutaj znajdziecie inne kostki emocji:
Druga połówka-utrwalenie nazw emocji oraz ich zapisu.Praca z KP.4 str 19 zadanie a.
Moje emocje-malowanie farbami przy Sonacie księżycowej Beethovena pędzlem lub farbami.Oglądanie prac z rodzicami.Próby odgadnięcia przez rodziców jakie emocje towarzyszyły dziecku przy malowaniu i słuchaniu utworu.
Gra Dobble literowe lub dobble emocje-z wykorzystaniem Wyprawki.50-52-doskonalenie spostrzegawczości i refleksji, rozpoznawanie grafemów.
Zabawa na cały tydzień bloku o emocjach.