Dzień dobry kochane Pszczółki♥
Temat dnia: Muzyka relaksacyjna.
– „Po co nam muzyka?” – burza mózgów, doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego.Posłuchajcie teraz muzyki i pomyślcie do czego mogłaby być dobra.
– „Namalujmy muzykę!”- malowanie dziesięcioma palcami do muzyki, rozwijanie ekspresji muzycznej i plastycznej. Rozłóżcie na podłodze dwa arkusze papieru np.szarego ,poukładajcie sobie niedaleko farby, zanurzcie palce w farbach jakich chcecie.Teraz posłuchajcie muzyki i namalujcie ją, najpierw używamy arkusza nr 1 później do innego utworu arkusza nr 2.Posłuchajcie jeszcze raz utworu nr 3 i malujcie paluszkami, następnie posłuchajcie utworu nr 1 i zacznijcie malować na drugim arkuszu papieru.Czym różnią się te dwa rysunki? – „Muzyka łagodzi obyczaje”- rozmowa z dziećmi. Co oznacza to przysłowie?Jak myślicie? – Wprowadzenie litery H, h. Praca z KP4.17a – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, ćwiczenie percepcji wzrokowej. HAMAKWprowadzenie litery za pomocą słowa podstawowego HAMAK. 1.Prosimy dziecko, aby wydzieliło pierwszą głoskę w wyrazach :muzyka, skrzypce, dzwonki,grzechotka,hamak. 2.Wydzielenie jednej głoski, by utożsamić ją póżniej z wprowadzaną literą w wyrazie „hamak” 3.Analiza i synteza słuchowa wyrazu podstawowego. • Wypowiadanie całego wyrazu, wybrzmiewanie sylab, głosek. wybrzmiewanie sylab połączone z tupaniem, uderzeniem o uda, z odkładaniem patyczków krótko – spółgłoski, (krótko wypowiadamy jedynie samogłoski nosowe – ą, ę) 4. Analiza i synteza wzrokowa wyrazu podstawowego. • Budowanie struktury dźwiękowej wyrazu z wykorzystaniem kartoników (czerwonych i niebieskich). • Wskazanie miejsca nowej litery w wyrazie i określenie rodzaju określanej przez nią głoski (samogłoska, spółgłoska). 5. Demonstracja nowej litery drukowanej małej i wielkiej. h,H– wyszukiwanie imion dzieci z grupy rozpoczynających się wprowadzaną literą i podanie informacji 6. Demonstracja nowej litery pisanej małej i wielkiej – porównanie jej z literą drukowaną. • Pokaz pisania litery – na tablicy, bez liniatury i w liniaturze, zwrócenie uwagi – ćwiczenia małej motoryki przygotowującej do pisania (gimnastyka rąk) – kojarzenie kształtu litery z przedmiotem z otoczenia 7. Nauka pisania litery. • Ćwiczenia w pisaniu bezśladowym: palcem w powietrzu, na blacie ławki, w pudełku z piaskiem lub kaszą manną, na płaszczyźnie poziomej i pionowej, w pozycji siedzącej i stojącej itp. • Ćwiczenia w pisaniu na papierze: pisanie w poszerzonej liniaturze po śladzie • Pisanie nowej litery małej i wielkiej – modelowanie wprowadzanych liter z drucika kreatywnego, modeliny lub plasteliny – Praca z Wyprawka.10 – ozdobienie szablonu litery dowolnym materiałem. – Zabawa z Wyprawka.20a– rozpoznanie nowej litery wśród innych liter. – Praca z KP4.17b– doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczenia w czytaniu. – Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 34 – wyrabianie poczucia rytmu poprzez zabawę. – Wyjście do ogrodu lub na spacer. Zabawy słuchowe.Pobaw się z mamą ,tatą, rodzeństwem.Zamknij oczy, wytęż słuch i nasłuchuj.Co usłyszałeś? – Gra w dobble – zabawa z Wyprawka.50-52, rozpoznawanie grafemów liter. Jeśli nigdy nie grałeś w Dobble, albo grasz z ludźmi, którzy jeszcze nie mieli okazji zagrać, wyciągnij dwie losowe karty i połóż je na stole między graczami. Znajdź identyczne grafemy liter na dwóch kartach Pierwszy gracz, który znajdzie litere głośno ją mówi , a następnie wyciąga dwie nowe karty i umieszcza je na stole. Graj w ten sposób – „Rytm” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem Wyprawka.53-54, utrwalenie aspektu porządkowego liczby.Rodzic układa trzyelementowy wzór.Zadaniem dzieci jest ułożenie takiego samego wzoru i kontynuowanie go.Później rodzic pyta :Jaki kolor ma 7 element z kolei?, 8?, 4 ?itp.
|