Witam Was kochani, dziś kolejne zadania na łące.
Owady zamieszkujące łąkę. Rodzic czyta, dziecko powtarza i dzieli nazwę na sylaby ( wyklaskuje, wytupuje)
Biedronka – słuchanie wiersza
Spotkała się Kasia z biedronką,
obie wyszły do ogródka na słonko.
Patrzy Kasia, kręci głową,
ubrane są jednakowo:
obie mają sukieneczki czerwone
w czarne kropeczki.
Rozmowa kierowana pytaniami:
– Z kim spotkała się Kasia?
– Po co obie wyszły do ogródka?
– Jak były ubrane?
„ Jak biedronka zgubiła kropki”- opowiadanie połączone z zabawa matematyczną
( potrzebna będzie sylweta biedronki, którą rodzic może narysować i 7 ruchomych czarnych kropek)
Przygody biedronki, jakie spotkały ją w ciągu tygodnia: ( na biedronce rozkładamy wszystkie kropeczki)
– w poniedziałek pierwsza kropka biedronki wpadła w siano, ( zabieramy 1 kropkę)
– we wtorek drugą wiatr porwał nad jeziorem, ( zabieramy druga kropkę)
– w środę trzecią zabrały kosy do zabawy ( zabieramy trzecią)
-w czwartek czwarta wyruszyła w podróż autostopem ( zabieramy kolejną itd.)
– w piątek piąta wpadła do studni,
– w sobotę szóstą zabrał kotek,
– w niedzielę siódma spała z karuzeli
Po odjęciu ostatniej kropki pytamy dziecko:
– Ile kropek miała biedronka na początku tygodnia?
– Ile kropek ma biedronka teraz?
Dziecko przelicza kropki lub ocenia na oko ( dużo, mało, nie ma kropek)
Biedroneczki są w kropeczki- Karta pracy
„ Biedroneczka” zabawa logorytmiczna- recytowanie rymowanki w różnym tempie: szybko, wolno, bardzo wolno, jak robot, śpiewając.
Piegowata biedroneczka
Mruga oczkiem do słoneczka.
Miłej zabawy, pozdrawiam
Agnieszka Piechnik