Dziś poznamy zwierzęta domowe i na wsi
Słownictwo
Cow /kał/ krowa
Dog – pies
Cat /ket/ – kot
Pig – świnia
Mouse /małs/ – mysz
Bird /berd/ – ptak
Horse /hors/ – koń
Steep /szip/ – owca
Piosenka
Animal Sounds Song (The Singing Walrus) – na YouTube
Zabawy językowe
- 1. Kalambury
Pokazujemy jednemu dziecku obrazek ze zwierzątkiem. Dziecko zachowuje się jak dane zwierzę lub wydaje charakterystyczny odgłos. Inni muszą zgadnąć jakim jest ono zwierzątkiem.
2.Król zwierząt.
Jedno dziecko jest Królem Zwierząt. Pozostałe osoby otrzymują kartoniki z numerami i rysunkami zwierząt. Inni rozbiegają się po sali i chowają. Król wywołuje jakiś numer. Wywołane dziecko odzywa się głosem zwierzęcia, którego rysunek dostało. Król musi odgadnąć, co to za zwierzę. Jeżeli król odgadnie, następuje zamiana.
- Simon says
Rodzic zwraca się do dzieci z przykładowym z poleceniem: Simon says…you are cats…a dzieci naśladują koty.
- Zabawa w kotka i myszkę
Wszyscy siedzą w kole. Wybieramy jedną osobę, które będzie kotem. Kot spaceruje po kole, pozostali mówią rymowankę lub śpiewają (popularna melodia, którą można wyszukać w Internecie). Kiedy inni skończą śpiewać kot wskazuje jedno dziecko, które musi go złapać (robi jedno okrążenie i siada na miejsce wskazanego dziecka).
Naughty kitty cat,
You are very fat,
You have butter on your whiskers,
Naughty kitty cat.
Dla starszych dzieci – ubrania:
What’s this? /łots dys/ – co to jest?
It’s a …T-shirt /Ti szert/ – to jest koszulka, …shoes /szus/ – buty, …….dress – sukienka, ….hat/het/ – kapelusz, ….shirt /szert/ – koszula, …..jacket /dżekyt/ – kurtka, socks /soks/ – skarpetki,
What colour is it? /łot kaler yz yt/ – jaki to ma kolor?
It’s green/red/…
Is it big/small? /yz yt big/smol/ – czy jest to duże/małe?
It’s big/small – to jest duże/małe
Zabawy:
If you are wearing….
Dzieci siedzą w kole, rodzic wypowiada np. zdanie „change your place……if you are wearing skirt /czejndż jor plejs if ju ar łerin skert/- zmień miejsce, jeżeli nosisz spódniczkę”. Osoby, które są ubrane w spódniczki zamieniają się miejscami. Zabawę możemy dowolnie zmieniać np. zamiast zamieniać się miejscami można przechodzić przez rzekę (przez rzekę będą mogli przejść tylko ci, którzy mają na sobie wskazaną przez rodzica część garderoby).
Push the buton (washin machine)
Wybieramy jedno dziecko, które będzie „pralką do prania”, czyli washing machine. Wybrane dziecko wymyśla sobie daną część ciała np. nos, na której będzie znajdował się guzik, którym można wyłączyć pralkę. Kiedy pralka pierze, dziecko kręci „młynek” rękami, a inna osoba stara się znaleźć ukryty guzik wskazując na poszczególne części ciała. Kiedy wskaże na nos pralka się zatrzymuje.
Pranie.
Przygotowujemy pudełko w kształcie pralki, do którego będziemy wrzucać kolejno ubrania wymienione przez rodzica.
Ubieranie lalki.
Dzieci kolejno zakładają lalce poszczególne części garderoby podając ich nazwy. Podczas tej zabawy utrwalamy nazwy części ubrań oraz kolejność ich zakładania.
Łowimy ubrania
Na dywanie rozkładamy materiał, lub kocyk, który będzie rzeką. Na kucyku układamy obrazki przedstawiające części ubrań (clothes). Rodzic kolejno wymienia nazwy ubrań, zaś wybrane dziecko skacze po obrazkach starając się przedostać na drugą stronę rzeki.
Piosenka
This Is The Way We Get Dressed (YouTube) – naśladujemy ruchem sposób ubierania poszczególnych części garderoby.
Tomasz Gniazdowski