Dziś słownictwo związane z książką
Co warto wiedzieć?
– book /buk/ książka
– story – opowiadanie
– read a book /rid e buk/ – czytać książkę
– write a book /rajt e buk/ – napisać książkę
– hero /hiroł/ – bohater
- Zadanie do wykonania:Proszę o obejrzenie historyjki po kliknięciu w link:
https://www.youtube.com/watch?v=aTi5dbVmUhU a następnie wykonanie zadań z dziećmi:
- Co oznacza „a Glass of milk”?
- Kto był bohaterem opowiadania?
- a) a dog
- b) a girl
- c) a boy
- Co dała pani chłopcu?
- a) milk
- b) water
- c) bread
- Co to hospital?
- Kim został chłopiec?
- a) a doctor
- b) a fireman
- c) a dentist
Odpowiedzi: 1. Szklanka mleka, 2. C), 3.a), 4. Szpital, 5.a).
Gry i zabawy:
Słówka z punktu 1 można nauczyć się pokazywać, po konsultacji z dzieckiem, a następnie zabawa „Simon says” – osoba wybrana na „Simona” staje w środku i podaje komendy poprzedzone słowami „Simon says…”, pokazując jednocześnie słówko z tej lub poprzednich zajęć. Uczestnicy zabawy wykonują komendę tylko, jeżeli jest ona poprzedzona słowami „Simon says…” i tylko jeżeli jest zgodna z tym, co demonstruje „Simon”. W przeciwnym wypadku uczestnicy zabawy nie mogą ruszyć się z miejsca.
Zgadywanki
– Można tu wykorzystać niezbędne w tym okresie nauki ilustracje. Rodzic przygotowuje zestaw tematyczny, np. Spring (Wiosna) i losuje jedną ilustrację nie patrząc na obrazek. Odwraca ją w kierunku dziecka i próbuje zgadnąć, co jest na obrazku. Dziecko musi zrozumieć rodzica i odpowiedzieć mu, czy ma rację, np.: Rodzic wylosował lalkę – Is it a doll? /yz yt e doll/ – czy jest to lalka? YES /jes/ – tak, Rodzic wylosował pociąg – Is it a car? NO /noł/ – nie, it’s a train. Podobnie można bawić się z ilustracjami przedstawiającymi zwierzęta, pojazdy, kolory lub liczby.
Starsi – czynności
I can jump /aj ken dżamp/ – potrafię skakać
I can dance /…dans/ – potrafię tańczyć
I can run /…ran/ – potrafię biegać
I can swim /…słim/ – potrafię pływać
I can walk /…łok/ – potrafię chodzić
I can climb /…klajm/ – potrafię wspinać się
Najpierw wypowiadamy zdania z dzieckiem, pokazując je przy tej czynności, a następnie, w miarę przyswajania materiału, dzieci same mówią. Mogą również dodawać inne, znane im czynności: I can turn around/clap my hands…