PRZYRODA WIOSNĄ „SPRING IS HERE” – WIOSNA JEST TUTAJ!
- Słownictwo:
Tree /człi/ – drzewo
Flowers /flałers/ – kwiaty
It’s warm /yts łorm/ – jest ciepło
Green leaves /grin lifs/ – zielone liście
Sun is shining /san yz szajnin/ – słońce świeci
Ewentualnie: Rainbow /rejnboł/ – tęcza
Butterfly /baterflaj/ – motyl
Bee /bi/ -pszczoła
-
Piosenka 5 Little Flowers Song for Kids With Lyrics (YouTube)
-
Zabawy
Jumping game
Podczas tej zabawy przyklejamy na tablicy bądź ścianie karteczki przedstawiające wprowadzone słownictwo. Warunek jest taki, aby karteczki były przyklejone dosyć wysoko, tak aby dzieci mogły zdjąć karteczkę dopiero poprzez podskoczenie. Dla utrudnienia przyklejamy ilustracje coraz wyżej. Kiedy dziecku uda się zdobyć karteczkę głośno mówi, co na niej się znajduje.
Kałuże
Przygotowujemy „kałuże” z ilustracjami związanymi z danym tematem. Rodzic kolejno wypowiada słowa, zaś zadaniem dziecka jest skoczenie na odpowiednia ilustrację. Zabawę możemy uatrakcyjnić wykorzystując folię bąbelkową, pod którą będą się znajdowały ilustracje. Dzieci ściągają buty i skaczą na wskazane obrazki. Biorąc pod uwagę aspekt sensoryczny zabawy, prawdopodobnie sprawi ona dzieciom wiele radości.
Happy caterpillar
Jedno dziecko jest głową gąsienicy (możemy przygotować opaskę z podobizną gąsienicy) i prowadzi korowód. Wybrane dziecko wymyśla krok taneczny a pozostali go naśladują. Kolejno przekazujemy opaskę różnym osobom, tak aby każdy miał okazję coś zaprezentować.
Koło z ilustracjami
Rozkładamy ilustracje w kole. Dzieci maszerują w rytm dowolnej melodii dookoła obrazków. W momencie, kiedy muzyka przestanie grać każdy kolejno głośno mówi co znajduje się na ilustracji przy której aktualnie się znajduje.
Pajęcza sieć
Do kolejnej zabawy będziemy potrzebować hula hop, szeroką taśmę klejąca, lekkie plastikowe piłki oraz obrazki. Oklejamy hula hop po obwodzie taśmą, tak aby powstała klejąca osłonka na karty obrazkowe. Dzieci kolejno rzucają kolorowymi piłkami i mówią, co znajduje się na karcie, do której przykleiła się piłeczka.
6 – latki – owoce:
Słownictwo:
- What is it? /łot yz yt/ – co to jest?
- It’s a pear/orange/apple/plum/cherry /yts e pe,oryndż, epyl, plam, czeri/ – to jest gruszka/pomarańcza/jabłko/śliwka/wiśnia
- I like pear/orange/Apple… /aj lajk pe,oryndż, apyl…/ – lubię gruszkę, pomarańczę, jabłko…
Do w/w zabaw wykorzystać przedmioty lub ilustracje + rozmowę z rodzicem.