W tym tygodniu zajmiemy się tematem, pt. ŚRODOWISKO
- Słownictwo:
EARTH /erf/ – ZIEMIA
RUBBISH /rabisz/ – ŚMIECI
BIN – KOSZ NA ŚMIECI
SAVE /Sejw/ – OCALIĆ
- Zabawy
- A) Proszę namalować obrazki dotyczące w/w słownictwa. Tam, gdzie to możliwe użyć przedmiotów. Dzieci je dotykając nazywają je po angielsku. Potem można zawiązać im oczy i muszą odgadnąć po angielsku, jakie przedmioty dotykają.
- B) Piosenka „Save the Planet song for kids” (na YouTube)
- C) Kalambury – jedna osoba pokazuje, np. ziemię robiąc ruch okrężny dłonią, a dziecko zgaduje co widzi.
- D) Rodzic mówi wyraz, a dziecko go rysuje na kartce.
- E) „ Plakat”
Przygotuj z dzieckiem plakat ilustrujący słownictwo. Pomóż dziecku wyszukać zdjęcia w czasopismach lub w Internecie, jeśli masz drukarkę. Możesz też poprosić, aby dziecko samo narysowało i pokolorowało ilustracje. Dziecko przykleja zdjęcia lub rysunki do dużego arkusza i je podpisuje z pomocą rodzica. Plakat może posłużyć do udekorowania pokoju dziecka.
- F) „ Szepty”
Rodzic bezgłośnie mówi jedno słowo, wyraźnie przy tym ruszając ustami. Dziecko próbuje odczytać z ruchu warg, co to za słowo. Kiedy odgadnie, zamienia się rolami z rodzicem.
Dodatkowo dla starszaków:
- What Animal is it? /łot animal yz yt/ – co to za zwierzę?
- It’s big/small /yts big,smol/ – to jest małe, duże
- It’s green, red, yellow, pink, white, black, blue /yts grin, red, jeloł, pink, łajt, blek, blu/ – to jest zielone, czerwone, żółte, różowe, białe, czarne, niebieskie
- It’s a dog, cat, pig, bird, mouse /yts e dog, ket, pig, berd, małs/ – to jest pies, kot, świnia, ptak, mysz
Zabawy jak wyżej (C – F). Można wykorzystać jakąkolwiek książkę o zwierzętach i utrwalać słownictwo. Rodzic się pyta: what Animals is it? Dziecko podaje jego nazwę i opisuje wygląd.
Piosenka Animal Sounds Song. The Singing Walrus (na YouTube)
Tomasz Gniazdowski